خدمت امام حسين(ع) به اسلام
تاريخ : چهار شنبه 13 / 9 / 1391برچسب:, | 5:59 AM | نویسنده : امید


بر هر مسلمان است بوسيله حسين(ع) به اسلام خدمت كند، چون اين بهترين وسيله براى نشر و تبليغ اسلام است، و اين هدف در صورتى عملى مى‏شود كه بدانيم چگونه از اين نيروى بزرگ استفاده كنيم، زيرا آن قدرت روحى را كه امام(ع) زنده كرد قوى‏تر از هر نيروئى بود كه عالم بشريت از زمان آدم تا كنون شناخته بود.
اين مقام غير از آن فضيلتى است كه امام(ع)، در مرتبه پنجم معصومين قرار گرفته است، نديديد كه چگونه براى مظلوميت وى مى‏شود مردم را جمع نمود، و اين كار جز در سايه معنويت امام(ع) امكان‏پذير نيست؟
وقتى داستان كودك شيرخوار حسين (ع) به ميان مى‏آيد انسان هرچند دلش سخت باشد و يا اصلا دين نداشته باشد متأثر مى‏شود و اشكش جارى مى‏گردد و آن وقت براى اندرز و هدايت آمادگى پيدا ميكند و فكرش ارشاد و اصلاح مى‏پذيرد.


يكى از تجار آفريقا براى من نقل كرد:


خطيبى در يكى از روزهاى محرم در يكى از قريه‏هاى آفريقا عبور مى‏كرد ديد گروهى عزا گرفته بودند اما معلوم شد كه آنها بت پرست مى‏باشند ولى به عنوان تقليد معتقد بودند كه به عنوان عزاى امام حسين(ع) مجلسى بگيرند.



خطيب بالاى منبر رفته با اين كلمات آنها را مورد خطاب قرار داد: حسين (ع) به اين قريه آمده لكن جد حسين و برنامه‏اش راه نيافته، آماده شويد حسين را واسطه قرار دهيم تا جدش با برنامه دينى بيايد.


سپس پيرامون توحيد و نبوت و معاد و ساير اصول و فروع دين شرحى داد، به بركت حسين(ع) مردم قريه از پستى و كفر خلاص شده و به آستان مقدّس و جاويدان اسلام چهره سائيدند.


لذا مى‏بينيم افراد غير مسلمان هم مراسم عزا برگزار مى‏كنند و بهترين شاهد آن سوگواريهائى است كه در هند و پاكستان و آفريقا مرسوم است.


يكى از دانشمندان كراچى براى من نقل كرد كه كشيشى به او گفته بود:


اگر ما فقط حسين شما را داشتيم مى‏توانستيم عالم را زير پرچم او در آوريم، به اين نحو كه در هر جا پرچمى بنام حسين مى‏افراشتيم و مردم را اطراف آن جمع نموده و برنامه‏هاى دينى خود را منتشر مى‏كرديم اما شما مسلمانها نمى‏دانيد چگونه از حسين(ع) در راه پيشبرد هدفهاى اجتماعى و مذهبى استفاده كنيد.


ما مثل تاجرى هستيم كه كيسه‏هاى پول دارد اما راه تجارت را نمى‏داند، در مثل زدن مناقشه نيست، داستان حسين (ع) مانند معدن نفتى است كه زير زمين است انسان آن را بيرون نياورده تا از فروغ آن نفع ببرد و در شب با تاريكى بسر مى‏برد از اين جهت آنچه ما از سرگذشت حسين (ع) در راه هدفهاى تبليغى بهره‏مند شده‏ايم مثل نسبت يك به ميليون است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم